lørdag den 13. december 2014

...og lidt til Iris!

Jeg har også syet en sweatshirt til Iris. Mønsteret er fra Ottobre Kids Vinterudgaven 2014 (6/2014 - Simple Plain Collegetrøje) og jeg valgte str. 134 til hende, som er en pige på 7 der normalt bruger 128 og er ved at rykke op i 134. Men ak, den er aaaaalt alt for stor. Primært fordi den er for bred. Hun er en pind, og Ottobres mønstre er designet til brede børn, viser det sig endnu engang.


Jeg har også syet et par gamacher i en lækker tynd jerseykvalitet med fugle, blomster og blade, fra mit nylige rov i stofforretningen i Videbæk, og de vakte stor jubel. 


Mønsteret er fra Meedom-bogen og er bare gamache-mønsteret, form 0, str. 7 år. De passer hende perfekt, og der er plads til bevægelse (hun står efterhånden næsten mere på hænder end fødder).

Endelig endnu en Ottobre-sag. En kjole fra Ottobre Kids sommerudgaven 2014 (3/2014 - Flycatcher), str. 134. Jeg forelskede mig hovedkulds i mønsteret da jeg så det, og dette er egentlig bare en prototype. Jeg synes den var svær at sy og instruktionerne var noget sparsomme. Jeg kunne ikke få det til at fungere med lommerne og forstykkerne som der stod, så jeg fandt på et eller andet selv. Stoffet er også jersey fra rest-bunken i Videbæk. 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar